0
9

Emotionless: Ik koop Belgisch

F
News

Meer dan alleen een modemerk, Emotionless ziet zichzelf als een gang of een beweging. Gedesillusioneerde jongeren die niet langer geloven in liefde kunnen zich hierbij aansluiten. Het Belgische merk creëert handgemaakte T-shirts en accessoires in thema's van seks en relaties.  

1
9
Foto © Henri Doyen

Romain en Jacques creëerden Emotionless ongeveer een jaar geleden. Waarom dit label zo cool is? Ten eerste, het kledingmerk ademt rock-’n-roll: de dagen dat we konden doen wat we wilden, waar we tegen de maatschappij in mochten druisen, waar mensen rebels en vrouwen sexy waren. Ten tweede, ‘do it yourself’. Van de kleding tot de tekeningen, tot het boduurwerk, de website en de promovideo's, het duo maakt het allemaal zelf. "We hebben weinig middelen, maar dat maakt ons niet uit, we leren en we doen het", zegt Romain. Ten slotte is Emotionless ook een collectief dat creativiteit in al zijn vormen ondersteunt: "We geloven oprecht in al de mensen die dingen willen doen met lef", haalt Romain enthousiast aan.

tlchargement
9
Foto © Louis Weerts & Luna Jacob
tlchargement_2
9
Foto © Louis Weerts & Luna Jacob
"We hebben weinig middelen maar dat maakt ons niet uit, we leren en we doen het," Romain Warnotte, oprichter van Emotionless.

We stelden een paar vragen aan Romain en Jacques om iets meer te weten te komen over dit originele project. 

Kunnen jullie ons wat meer vertellen over het ontwerp van jullie T-shirts?

Romain: “We kopen T-shirts aan in 100% katoen en die borduren we dan met de hand, helemaal oldschool en authentiek. Het is niet altijd even recht, maar we verkopen natuurlijk geen industrieel eindproduct. Wanneer je op de site komt, vermelden we: ‘Elk stuk is uniek, zoek niet naar perfectie.’ We schreeuwen nadat we ons prikken met een naald, en soms komt er dan bloed op de T-shirts maar dat maakt allemaal deel uit van het proces. Alles wordt ook thuis gemaakt, in de woonkamer. We luisteren naar rock-muziek of mixen zelf hiphop op mijn draaitafels. Dat is ook Emotionless.”

Jacques: “Dat gezegd hebbende, willen we niet alleen de nadruk leggen op borduurwerk met de hand, maar andere methoden zoals drukwerk worden ook gebruikt.”

tlchargement_1
9
Foto © Louis Weerts & Luna Jacob
tlchargement_3
9
Foto © Louis Weerts & Luna Jacob

Welke boodschap willen jullie verspreiden met de T-shirts?

Romain: “We verkopen niet zomaar T-shirts, we maken T-shirts met de ideeën op die wij vertegenwoordigen. You want to join the gang?”

Jacques: “Internet heeft een negatieve zijde. Maar als niemand durft te spreken, gaat ook niemand om ons product geven. Onze boodschap is niet positief, het is percussief. Hoe negatiever en moeilijker onze boodschap is, hoe meer het de aandacht trekt.”

Denken jullie dat onze generatie nog in liefde gelooft?

Romain: “Ik denk dat je deze vraag moet stellen aan de Dalai Lama, want wat ik nu zie is Fucked up.”

Jacques: “Liefde?”

DSC_5510
9
Foto © Henri Doyen

Hoe zien jullie het project evolueren?

Romain: “We hebben wel wat ambities en proberen om een gemeenschap te creëren van mensen zoals ons. Emotionless staat niet enkel voor kleding: we organiseren ook feesten - Jacques en ik zijn DJ’s en we houden van muziek. We zijn een duo waarbij feest en kleding hand in hand gaan. Wat betreft de aankomende projecten, bereiden we een samenwerking voor met een Parijse kunstenaar. We zijn alvast super enthousiast om dit online te zetten.”

Jacques: “In de toekomst zou Emotionless drie takken moeten hebben: mode, muziek en het personaliseren van motorfietsen.”

tlchargement_4
9
Foto © Louis Weerts & Luna Jacob
tlchargement_3
9
Foto © Louis Weerts & Luna Jacob

Om meer te weten te komen over de ongebruikelijke wereld van Emotionless, volg hen op Facebook, Instagram, hun website, en contacteer hen om naar hun geheime evenement te gaan op donderdag 8 februari 2018!

07.02.2018
Geschreven door Souria Cheurfi
Vertaald door Phaedra Vergeylen




Agenda
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo
copyright Belmodo 2008 - 2018 | webontwikkeling door Plenso

Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten