0
Kies voor natuurlijke voeding
5

Van diëten word je dik: zo doe je het wel

B
News

Wie dacht dat diëten het succes was tot een gezond lichaam moet dringend eens het boek ‘Van diëten word je dik’ bestuderen.

We zijn er allemaal schuldig aan, een streng eetpatroon volgen om daarna weer terug te gaan naar onze oude en vaak slechte gewoontes. Helaas leidt dit tot frustraties bij velen en komen we zo in een vicieuze cirkel terecht van vreten en diëten. 

In deze tweede bestseller van de Vlaamse dokter Luc Evenpoel worden alle fabeltjes die je gelooft omtrent diëten aan diggelen geslagen. Allereerst helpt een streng regime niet om slank te worden en te blijven, in tegendeel, hoe meer je dieet, hoe meer kans je hebt om dik te worden … say what?

Van diëten word je dik - Luc Evenpoel
5
Foto © Borgerhoff & Lamberigts

Ja, je leest het goed: hoe meer je calorieën gaat tellen, hoe minder je zal afvallen. Door regelmatig je calorie-iname te beperken loop je de kans dat je metabolisme vertraagt, waardoor je sneller enkele kilo’s zal bijkomen. Betekent dit dat je vanaf nu elke dag bij McDonalds moet langsgaan en je een heerlijke Big Mac mag bestellen? Helemaal niet. Wij zetten 10 tips op een rijtje voor een gezonde levensstijl.

Kies voor natuurlijke voeding
5
Foto © Brenda Godinez
Kies voor natuurlijke voeding
5
Foto © Brooke Lark
Kies voor natuurlijke voeding
5
Foto © Katje Grasinger

wie het kleine niet eert...

is het grote niet weerd. En met deze uitspraak in het achterhoofd eet je best uit een klein bord. Hoe minder je ziet, hoe minder je zal eten. Het is geen rocket science.

LESS IS MORE

Dit telt niet alleen in de fashion industrie, maar ook in je eetgewoonten. Eet gewoon minder, een maaltijd mag niet groter zijn dan je twee handpalmen!

Vaste tijdstippen

Ga voor drie maaltijden per dag en dit op vaste tijdstippen. Zo raakt je lichaam gewend aan je eigen ontwikkelde routine. De waarheid is dat het gaat om wat, waarom, wanneer, hoe en hoeveel je eet. Easy as a-b-c.

Een beetje honger kan geen kwaad

Ga altijd met een beetje honger van tafel, zo ben je zeker tijdig gestopt met eten.

water en de rest komt later

Water bevat zero calories en is daarom de beste vriend van iedereen. Hoeveel water je op een dag drinkt, maakt eigenlijk niks uit, maar het helpt wel soms om de honger te stillen. Je hersenen zijn soms een beetje verward en denken dat honger eigenlijk dorst is. Wanneer je zin hebt in een 4-uurtje, drink dan eens een glas water, we durven te wedden dat de goesting snel over zal zijn.

Bye Bye verpakking

Eet natuurlijk voedsel en dit in natuurlijke hoeveelheden. Voorverpakt voedsel is letterlijk de duivel. Je weet niet waar het vandaan komt en wat er precies in zit. Neem je tijd om een heerlijke en verse maaltijd te bereiden. Iedereen valt wel eens voor de verleiding van een taartje, een glas cola of een pak friet met mayonaise maar het is gewoon belangrijk dat je hier niet in overdrijft.

doe het niet alleen

In groep is zoveel leuker dan alleen en dit telt ook bij het lijnen. Laat iedereen in je omgeving weten dat je je levensstijl wil aanpassen en ze zullen je ook niet snel in de verleiding brengen.

beweeg

Een beetje beweging kan nooit kwaad. Neem eens de trap in plaats van de lift of ga met de fiets naar het werk. Het zit hem soms in de kleine dingen. Zin om een volledige dag te sporten? Kom dan zeker naar de Belmodo Fit Summit voor een dag vol beweging.

GRAAG TRAAG

Wie trager eet, zal sneller een vol gevoel hebben. Dokter Van Evenpoel raad aan om zo’n dertig keer op elke hap te kauwen om zo je verzadigingsgevoel in werking te laten treden.

Appeltje voor de dorst

Voel je toch een hongertje opkomen? Eet een stuk fruit. Een mars en drie appels hebben hetzelfde aantal calorieën maar voor je lichaam maakt dit toch een enorm verschil. Zeg je snoepgoed dus vaarwel en ga voor een gezond alternatief.

Kies voor evenwichtige, natuurlijke en organische voeding en start working on that killerbody

22.04.2018
Geschreven door Rubylie Van Loo




Agenda
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo
copyright Belmodo 2008 - 2018 | webontwikkeling door Plenso

Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten