0
9

Kim Maes: powerlady van bij ons

B
News

De webshop Blos van Kim Maes is de online place to be als je op zoek bent naar effectieve skincareproducten die jouw huid doen blinken. Kim neemt ons mee in haar wonderlijke Blos-wereld die je naar de beste (huid)versie van jezelf leidt. 

Kim Maes is de powerlady achter de succesvolle webshop Blos waarin ze uncommon beautyproducten verkoopt. Met uncommon beauty doelt Kim op unieke producten. De focus ligt hierbij op een goeie effectiviteit via hoogwaardige ingrediënten. In het gevarieerde aanbod vind je gezichts- en lichaamsverzorging, haarproducten, parfum, make-up en zelfs kaarsen. Kim vertelt ons meer over haar visie, ondernemen in de beautywereld en de toekomst van Blos.

100 % transparantie

Wat was de aanleiding om je eigen webshop met cosmeticaproducten te beginnen? 

“Door mijn werk als visagiste merkte ik vaak dat sommige modellen bepaalde producten liever niet wilden gebruiken, omdat hun huid daar hevig op reageerde. Anderen brachten eigen producten mee waarvan ze wisten dat hun huid ze kon verdragen. Hierdoor begon ik de ingrediënten van producten te bestuderen.”

“Hoe meer je dan te weten komt, hoe meer je beseft dat je er niets van kent. Daardoor ging ik mij verder verdiepen in de samenstellingen van producten en hun effecten op onze huid. Door die nieuwe kennis was kiezen voor meer natuurlijke producten een logische stap voor mij. Het starten van een webshop waarin ik deze producten zelf kon verkopen, voelde nog logischer aan.”

image1_1
9
Foto © Blos

Hoe ga je juist te werk bij de selectie van merken die je verkoopt? 

“Ik werk uitsluitend met merken die 100% transparant zijn en met hoogwaardige ingrediënten werken. Met transparant bedoel ik dat alle ingrediënten van het product op de verpakking staan, zodat je weet wat je op je gezicht smeert. Veel merken vermelden sommige ingrediënten gewoon niét, daar doe ik niet aan mee. Ik werk samen met merken die deze visie met mij delen.”

"Ik hou vooral van een goede balans"

Wat houdt die visie juist in? 

“Ik hou vooral van een goede balans. Ik zweer zelf ook niet alle chemische ingrediënten af. Ze moeten gewoon van een hoogwaardige kwaliteit zijn én een toegevoegde waarde bieden voor de werking van dat product. Daarnaast moet het merk 100% garanderen dat de ingrediënten niet schadelijk zijn voor ons en het milieu.”

image2
9
Foto © Blos
Kim_Maes_2
9
Foto © Blos

Voluit voor een passie gaan

Was het moeilijk om in de beautywereld een succesvol bedrijf uit te bouwen?

“Echt moeilijk zou ik het niet noemen. Ik ben er voluit voor gegaan. Om eerlijk te zijn, ik heb niet rond mij gekeken naar wat er al bestond binnen het aanbod en heb daardoor nooit op voorhand aan bepaalde obstakels gedacht. Ik ben gewoon mijn eigen passie en interesses gevolgd en op zoek gegaan naar alternatieve producten die bij mijn concept aansloten. Qua businessplan valt dat misschien niet aan te raden (lacht). Toch ben ik er van overtuigd dat iets proberen en iets doén je meer oplevert dan blijven vasthouden aan een bepaald plan. “

"Iets proberen en iets doén levert je soms meer op dan blijven vasthouden aan een bepaald plan"

Vond je in het begin gemakkelijk merken die met Blos wilden samenwerken?

“Nee, dat was de eerste maanden wel een struggle. De merken die ik wilde verkopen zijn zelf enorm bezig met wie hun producten vertegenwoordigt. Ze vertrouwden eerst meer op ‘fysieke’ winkels. Ik heb heel hard mijn best moeten doen om de merken te krijgen die ik zo graag in mijn aanbod wilde. Sommigen die eerst niet wilden samenwerken, belden mij nadien zelf terug op om te zeggen dat ze het toch wilden doen. Dat is wel leuk natuurlijk! Uiteindelijk heb ik niet alle merken gekregen die ik wou, maar dat is niet zo erg. Ik geloof dat alles een reden heeft.”

image4
9
Foto © Blos
Kim_Maes_3
9
Foto © Blos

Persoonlijk advies

Denk je dat het online bestellen van cosmeticaproducten in een webshop voor sommigen een drempel is? 

“Ik denk dat die drempel er zeker kan zijn, maar bij Blos merk ik daar niets van. Ik focus heel hard op een persoonlijke en toegankelijke aanpak via een uitgebreid skincare menu en via persoonlijk advies. Ik wil dat klanten mijn webshop bezoeken en zich geholpen voelen en alle nodige informatie kunnen raadplegen. Daarnaast kunnen ze altijd mailen en zelfs langskomen voor meer uitleg. Ik merk dat het enorm geapprecieerd wordt dat ik daar tijd voor maak.”

image6
9
Foto © Blos

Kan je het skincaremenu dat op je website staat even toelichten?

“Ik wil mijn klanten slimmer maken en met hen op zoek gaan naar producten die zorgen voor de beste versie van hun huid. Het skincaremenu heb ik zo goed mogelijk vereenvoudigd, zodat iedereen op een vlotte manier zijn huidtype kan identificeren.

“Bij een grondige analyse komen er natuurlijk meer ‘skin concerns’ kijken, maar dit kan al helpen om mensen hun eigen huid bewuster te leren kennen. Wat ook handig is aan het menu voor klanten die hun huidtype al hebben achterhaald, is dat er telkens producten vermeld staan die het best bruikbaar zijn voor een specifiek type. Daar krijg ik leuke reacties op.”

image7
9
Foto © Blos

Just do it

Blos bestaat ondertussen twee jaar. Voor die gelegenheid richtte je twee pop-up stores op. Denk je dat er in de toekomst een echte winkel kan komen?

“Die kans zit er zeker in. Mijn passie is verschoven van mensen opmaken naar mensen dichter brengen bij de beste versie van hun huid. Mijn hart ligt echt bij Blos. Ik haal er zoveel voldoening en energie uit. Als ik kijk hoeveel mensen langskomen bij mij op kantoor voor advies, dan weet ik zeker dat er een publiek voor is. Concrete plannen zijn er nog niet. Ik laat het op mij afkomen en ga het zeker niet forceren, maar als ik morgen langs een pand loop dat Blos uitstraalt, dan zit de kans erin dat ik de sprong waag.”

"Je kan beter een goeie versie van jezelf zijn dan een slechte kopie van iemand anders"
Kim_Maes_1
9
Foto © Blos

Heb je tips voor vrouwen die net als jij hun passie willen volgen en een eigen webshop willen starten?

“Just do it! Kijk niet te veel rond, dat is ook iets wat ik écht niet doe. Vergelijk jezelf niet met anderen. Je kan beter een goeie versie van jezelf zijn dan een slechte kopie van iemand anders. Daarnaast zijn dat stukje passie en die persoonlijke touch net waarmee jouw onderneming een verschil kan maken. Laat dat niet zomaar los en volg je intuïtie. Al kan een goede planning als leidraad misschien soms geen kwaad (lacht).”

Wij wensen je nog veel succes met Blos en komen zeker eens langs als er ooit een winkel komt!

Wil je graag nog meer leuke beautymerken leren kennen? Dan is de Belmodo Beauty Night op zaterdag 1 december de place to be voor jou! 

Meer girlboss inspiratie lees je hier:

12.11.2018
Geschreven door Elise Coppens




Agenda
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo
copyright Belmodo 2008 - 2018 | webontwikkeling door Plenso

Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten