Array
(
    [type] => 8
    [message] => Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE
    [file] => /mnt/belmodo-web/websites/belmodo.be/www/cms.translate.php
    [line] => 5
)
The-woman-behind-the-brand-rodial - Artikel - Belmodo

The woman behind the brand Rodial

B
Skin care

7

Meet selfmade woman Maria Hatzistefanis: world traveller, mum of two and founder of global beauty brand Rodial.

Rodial is een innovatief en doeltreffend huidverzorgings- en make-upmerk, maar wie is nu het gezicht achter dit succes

Meet Maria Hatzistefanis, een Londense beauty entrepreneur die in 1999 haar eigen merk opstart om aandacht te besteden aan behandelingen voor specifieke huidproblemen. Namen als Dragon’s Blood, Bee Venom en Snake Serum benadrukken de combinatie tussen natuurlijke bestanddelen en de nieuwste ontwikkelingen op gebied van skincare

Maria is onderneemster in hart en nieren. Ze begon als beauty journaliste bij Seventeen Magazine in Griekenland maar trok later naar New York voor een master in Business Administration en een functie in de financiële sector. Toch volgde ze haar passie en gooide zich volledig in de beauty industry

Als pro in digital communication verzamelde ze duizenden volgers op Instagram en Twitter en startte ze deze zomer een eigen YouTube-kanaal. Maria groeide zo uit tot een succesvol icoon en veelgevraagde spreker. 

Het imperium van Rodial blijft maar uitbreiden dus vonden wij het tijd om eens interview te doen met deze succesvolle onderneemster.

7
Foto ©
7
Foto ©
7
Foto ©

Over de beginjaren

“Als beautyredactrice vond ik dat er een gat in de markt was voor specifieke huidproblemen. Omdat ik zelf niet uit de beauty industry kom, moest ik ongelofelijk veel research doen. Ik ben er een volledig jaar mee bezig geweest voor ik een Franse laborante onder de arm nam maar 15 jaar later werken we nog steeds samen, haha!”

“Voor mij was het belangrijk om klein te beginnen. Een bescheiden investering en ik die van huis uit werkte. Van bestellingen opnemen tot producten bedenken en pakketjes maken, ik heb het allemaal gedaan. Het was een paar jaar knokken maar as they say: hard work pays off!“

Over Snake Serum

“Als mensen mij vragen hoe Rodial het bedrijf geworden is dat het nu is, kom ik steeds met hetzelfde antwoord: de producten en de unieke ingrediënten. Het 1e succesproduct was Snake Serum.”

Slangengif verlamt het slachtoffer van een slang. ‘Moet ook werken voor rimpels’, dacht ik en zo werd Snake Serum geboren. Een beetje zoals botox uit een potje. Deel van de aantrekkingskracht van Rodial zijn steeds de exciting namen geweest. Hoewel dit product vooral bestaat uit een synthetische variant (Dipeptide) van Viper venom, spreekt de naam onmiddellijk tot de verbeelding.”

“Eigenlijk las ik de naam van de werktitel van het product verkeerd op een meeting, maar iedereen was instant wild van de naam en de succesformule van Rodial was een feit.”

Over Dragon’s Blood Sculpting Gel

“Ongeveer 2 jaar nadat Snake Serum gelanceerd werd, kwam ik een ingrediënt tegen dat ‘Dragon’s Blood’ genoemd werd. Veel mensen vragen zich ook af waar het ingrediënt vandaan komt en ja hoor, verschillende mensen hebben al gevraagd ‘Do you really kill dragons?’ of ‘Where did you find these dragons?’. Allemaal very Game of Thrones, haha!”

“Het is eigenlijk gewoon een plantenextract van een boom uit het Amazonewoud. Maar als een tak afkraakt van de boom komt er een rood sap uit: Dragon’s Blood! Naast de geweldig coole naam is dit extract bovendien een klein wonder voor de huid.”

“Dragon’s Blood legt een onzichtbare film over de huid die niet zwaar aanvoelt. Als je dat dan combineert met anti-aging ingrediënten, creëer je dat plumping effect waar iedereen zo dol op is.”

“Dit was trouwens ook het 1e product waarop we een hele lijn gebaseerd hebben. Ondertussen hebben we al meer dan 25 producten en het is een geweldig succes. Het leuke van dit product is dat elke huid er baat bij heeft en dat het product voor iedereen betaalbaar is.”

7
Foto ©
7
Foto ©
7
Foto ©

Over Bee Venom Super Serum

“Maar ons allergrootste succes is de Bee Venom-lijn. Hier focussen we echt op de more mature skin type. Ik noem het de Rolls-Royce in skincare omdat het alles tegengaat van dehydratatie tot zonnevlekjes en rimpels.”

“Ik was in Korea om wat inspiratie op te doen. Daar kreeg ik een kleine dosis pure bee venom te pakken die ik natuurlijk meenam naar Londen om te testen. Het zou kunnen dat dat illegaal was, maar niemand heeft me tegengehouden, haha!”

“Het effect was fenomenaal en ik besloot op slag een volledige lijn aan dit ingrediënt te wijden. Ook celebs als J.Lo en Ellie Goulidng zijn fan. Ik heb zelf altijd een grote pot naast me op m’n nachttafeltje staan en ga nergens heen toe zonder!”

Over social media

“Ik begrijp dat Instagram, Twitter en Facebook belangrijk zijn maar als beautymerk vind ik dat wij nog een stapje verder kunnen gaan. Wij zetten tegenwoordig alles in op ons YouTube-kanaal. Een jaar geleden zijn we echt van start gegaan en tegenwoordig spot je o.a. tutorials, celeb inspiration en skincare routines maar ook Business Bites en Inspiring Talks.”

Vanaf donderdag 7 januari 2015 kan je trouwens ‘The @MrsRodial Project’ volgen op YouTube. Jonge designers van de Central Saint Martins strijden ervoor om de nieuwe makeup brush case van het beauty label te mogen ontwerpen.

Over de toekomst

“Ondertussen werken er meer dan 100 mensen voor Rodial en het merk blijft groeien. Je spot Rodial in 35 landen en in shops als Harrods, Harvey Nichols, Selfridges & Saks Fifth Avenue.”

“Vorig jaar lanceerden we een eigen make-uplijn die vooral focust op shaping en contouring. Uniek hieraan is de Contouring Bar in de Harvey Nichols store in Londen.”

“Als ik eerlijk ben  dan wil ook vooral focussen op service en niet perse op nieuwe producten ontwikkelen. Meer is niet altijd beter en ik wil dat Rodial altijd voor kwaliteit blijft staan.”

Je spot de producten van Rodial sinds kort exclusief bij Ici Paris XL.




Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest

Nu in de Boutique


DIY Beauty + FREE Clinique Beauty Set



Shop now
Wedstrijden
Agenda



Win een assortiment Côte d'Or pralines

Deelnemen


Win een Dyson Supersonic haardroger

Deelnemen


Win een cardigan van FAIT D'HIVER

Deelnemen


Win een paar 'Happy Socks'

Deelnemen


Win een beautyblender pro-pakket

Deelnemen

17.12.2016 - 19.12.2016

O'Rèn Stock & Sample sales

17.12.2016 - 18.12.2016

13e editie van Jong Bloed

Ontdek meer

Guest editor

Elodie Ouédraogo & Olivia Borlée

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Wedstrijden


Win een assortiment Côte d'Or pralines

Deelnemen


Win een Dyson Supersonic haardroger

Deelnemen


Win een cardigan van FAIT D'HIVER

Deelnemen


Win een paar 'Happy Socks'

Deelnemen


Win een beautyblender pro-pakket

Deelnemen
Agenda

17.12.2016 - 19.12.2016

O'Rèn Stock & Sample sales

17.12.2016 - 18.12.2016

13e editie van Jong Bloed

Ontdek meer
Sponsored
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo