7

Napapijri: (her)ontdekking van de week

F
News

09.09.2017
Geschreven door Amélie De Rycke

Het Italiaanse Napapijri is terug van weggeweest. Hun 4 Seasons-collectie die ze tijdens modebeurs Bread & Butter voorstelden, is een schot in de roos.

Laten we eerlijk zijn, Napapijri was al wel even van onze fashion radar verdwenen. Het outerwearmerk is een gevestigde waarde in de kleerkast van elke doorwinterde avonturier, maar wist nooit echt z’n weg te vinden naar de lifestylegarderobe. Die tijd is echter voorbij. De voorbije maanden al slaagde Napapijri erin zichzelf als urban label op de modekaart te zetten en tijdens Bread & Butter verzilverden ze op spectaculaire wijze hun status als lifestylemerk.

"Ik apprecieer Napapijri heel erg om hun sustainable fashion. Het is een authentiek label dat mode brengt op een milieubewuste manier." - Tokimonsta
Napapijri: (her)ontdekking van de week
7
Foto © Napapijri
Napapijri: (her)ontdekking van de week
7
Foto © Napapijri
Napapijri: (her)ontdekking van de week
7
Foto © Napapijri
Napapijri: (her)ontdekking van de week
7
Foto © Napapijri

Natuur en stad worden één

Napapijri werd in 1989 opgericht in het Italiaanse Aosta. De visie van founder Giuliana Rosset was heel duidelijk: het merk zou zoveel mogelijk landen verenigen en de natuur als uitgangspunt nemen. Het label zelf is Italiaans, de naam komt van het Finse woord ‘napapiiri’ wat zoveel betekent als poolcirkel en het logo werd gebaseerd op de Noorse vlag. Aanvankelijk werden de stukken ontworpen om de natuur mee in te trekken en te reizen, maar de laatste jaren springt Napapijri zoals heel wat andere sports- en outdoormerken mee op de lifestylekar:

“Wat Napapijri doet, is eigenlijk natuur en stad samenbrengen. Uiteraard halen we tot op de dag van vandaag nog steeds onze inspiratie bij de natuur, maar we zijn er ons ook van bewust dat een groot deel van onze consumenten in de stad wonen. Het is dus belangrijk dat ook zij bij ons terecht kunnen. Eigenlijk hebben we nooit heel erg bewust op die lifestyle ingezet, maar kwam dat urban aspect heel natuurlijk,” zegt Kathy Hines, Vice President Marketing, E-Commerce and Strategy van Napapijri.

4 Seasons-collectie: mode en muziek gaan hand in hand

Om hun urban relevance kracht bij te zetten, kwam Napapijri tijdens modebeurs Bread & Butter met een unieke samenwerking op de proppen. Kathy: “Onze 4 Seasons-samenwerking met Rayleigh Ritchie, Sharon Doorson, Tokimonsta en Jan Blomqvist vertelt eigenlijk op een heel vernieuwende manier het Napapijri-verhaal. Napapijri kent iedereen als a brand from nature maar met een urban twist, en dat is exact waar ook 4 Seasons voor staat. De artiesten werd gevraagd om de 4 Seizoenen van Vivaldi – het muziekstuk bij uitstek als we over natuur spreken – op hun eigen urban manier te brengen, en dat is goed gelukt.” 

"Dit is niet zomaar een samenwerking, maar eentje waarbij mode en muziek op een originele manier samengebracht worden. Dit was een ideaal project voor mij!" - Sharon Doorson
Napapijri: (her)ontdekking van de week
7
Foto © Belmodo
Napapijri: (her)ontdekking van de week
7
Foto © Napapijri

Bread & Butter

Dat het merk uitgerekend op Bread & Butter uitpakt met deze creatieve collab, is geen toeval. “Wij vinden het fantastisch wat Zalando doet,” zegt Kathy. “Wat vroeger een gesloten beurs was voor vakmensen, maken zij toegankelijk voor het grote publiek, en dat is een heel goede zet, zowel voor de merken die je op Zalando kan kopen als voor het publiek dat dan op een originele manier kennis maakt met een bepaald merk. Bovendien bracht Zalando op een unieke manier mode, muziek en food samen – alles waar de consument van houdt.”

Ontdek hier meer over de 4 Seasons-collectie en shop de items via Zalando.




Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest

Nieuw boek Tiany Kiriloff: gesigneerd


Shop now
Wedstrijden
Agenda



Win de HP ENVY Photo 7830 printer en HP Instant Ink

Deelnemen


Win een Atelier Veritas Box

Deelnemen

Guest editor

Eline Starink

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Sponsored
Wedstrijden


Win de HP ENVY Photo 7830 printer en HP Instant Ink

Deelnemen


Win een Atelier Veritas Box

Deelnemen
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo