4

Laura Burdese, CEO van Acqua di Parma, over 'haar' merk

B
Fragrances

08.11.2017
Geschreven door Astrid Zwaenepoel

Wij wisten de CEO van Acqua di Parma, Laura Burdese, te strikken n.a.v. ons artikel Cult brand: Acqua di Parma. Benieuwd wat deze leading lady te vertellen heeft? Blijf vooral lezen!

Over het merk

Voor degenen die je merk niet kennen, kan je Acqua di Parma omschrijven in drie woorden?

“Als ik er drie moet kiezen, zou ik Acqua di Parma omschrijven als echt, authentiek en helder.

  • Echt’ omdat ongedwongenheid essentieel is voor elegantie. We geloven er ook in dat helderheid en een lach de beste finishing touches zijn voor eender welke stijl – en hét teken van gratie en beleefdheid.
  • Authentiek’ omdat we houden van dingen die geduldig en met de hand gemaakt worden. Tot op deze dag worden de geuren van Acqua di Parma rond Italiaanse ingrediënten ontwikkeld, die geteeld worden op gecontroleerde gebieden. We proberen zoveel mogelijk met Italiaanse ingrediënten te werken. Als we ze niet in Italië kunnen kweken (zoals patchouli, vetiver en Agarhout) gaan we op zoek naar de beste kwaliteit in het land van herkomst. Onze verpakkingen zijn handgemaakt door Italiaanse vakmannen die enkel hoogkwalitatieve materialen gebruiken.
  • Helder’ zoals de gele kleur waarmee we ons sinds het begin onderscheiden van de anderen. Zonnig en groots tegelijkertijd, net zoals de sun-kissed huizen in Parma.

Om al deze redenen is Acqua di Parma volgens ons de ‘the sophisticated lightness of Italy’. Het vermogen om een levendige, speelse energie de wereld in te sturen.”

Hoe onderscheidt Acqua di Parma zich van andere parfums?

“Acqua di Parma is veel meer dan enkel een parfummerk, het is een leefwijze in de meest verfijnde vorm. Het geheim bestaat erin telkens vooruit te kijken terwijl het DNA intact blijft. We zijn fier op onze erfenis, geschiedenis en waarden, maar we blijven gefocust op de toekomst en de nieuwe generaties. Onze belangrijkste skill en wat ons van anderen onderscheidt, is dat we bijzondere kunstwerken creëren die telkens linken naar het Italiaanse DNA en de cultuur. Bringing style – Italian style – into life.”

Welk product zorgde voor een echte doorbraak van het merk?

“Zonder twijfel Colonia Pura. Die slaagt erin het geluk en warmte van de verfijnde Italiaanse leefstijl te omvatten. Colonia Pura is een exclusieve geur die geen gender kent, met een moderne verfijning en elegantie. Gecreëerd met een jeugdige, zonnige energie met een lichte aanpak. Colonia Pura is de perfecte geur voor een man met stijl, manners en smaak. Een echtgenoot, vader en iemand die op zoek gaat naar nieuwe wegen en plezier. Hij is enorm trots op wat hij meegekregen heeft en is zich bewust waar hij vandaan komt. Colonia Pura is het begin van een nieuw hoofdstuk in de Acqua di Parma-geschiedenis.”

13_COLONIA_PURA_1
4
Foto © Belmodo

Zijn er nieuwe dingen op komst waar je ons al over kan vertellen?

“Op dit moment kan ik nog geen nieuwe creaties onthullen, maar ik kan je wel verzekeren dat ze opnieuw very Acqua di Parma zullen zijn. Het zullen opnieuw geuren van Italië en het leven zijn. Uiterst verfijnd: licht en simpel.”

Over het parfum

Wanneer wordt een geur een cult parfum volgens jou?

Cult parfums lijken eenvoudig, maar berusten op een ingewikkelde structuur. Een beetje zoals bij al onze Eau de Cologne. Ze weerspiegelen stuk voor stuk de Acqua di Parma-kracht door het goede opzij te zetten en voor nóg beter te gaan. Echte schoonheid maskeert moeilijkheden niet, maar Acqua di Parma laat de essentie er juist door schijnen.

Colonia is het perfecte voorbeeld van een cult fragrance. De geur is ontstaan uit Carlo Magnani’s nood aan een eigen, aparte geur, dat uiteindelijk uitgroeide tot een wereldwijd succes doorheen de jaren. Het ultieme kenmerk van the Italian style. Net zoals de Original Colonia, vangt de nieuwe Colonia Pura het geluk en de warmte van de verfijnde Italiaanse leefstijl.”

Doorheen de jaren merken we dat parfum, net zoals fashion, onderhevig is aan trends. Is er iets dat we moeten onthouden voor het volgende seizoen?

“Acqua di Parma volgt geen trends, omdat het bekend staat voor zijn tijdloze DNA. We hebben de kracht om zeldzame en kostbare ingrediënten te ontdekken. We eren ook onze Frutti d’Oro, met appelsien, citroen en bergamot. Italiaanse citrusvruchten bij uitstek. Een eenvoudige geur is een geur voor het leven.”

Voor welke regio zou jij – als Italiaan(se) – willen dat Acqua di Parma een geur ontwikkelt?

“Het is het volledige Italië en haar schoonheid die de hoofdbron zijn voor de inspiratie van onze geuren. Blu Mediterraneo is bijvoorbeeld een geurencollectie die energie, zon en kleuren oproept van de Middellandse Zee. Parfums die ontstaan uit prachtige plekken, zoals Capri, Amalfi, Taormina enzoverder. Ontdek ze met de nieuwe Blu Mediterraneo La Collezione, een unieke selectie van drie geuren in formaten van 30 ml en in een elegante verpakking met majolicaprint. Eigenlijk zijn er nog heel veel magnifieke plekken waar we onze inspiratie uit kunnen halen … Italië en haar Garden of Eden is een onuitputtelijke bron van inspiratie.”

Blu-Mediterraneo-La-Collezione-3x30ml-2-1-2
4
Foto © Belmodo

Over jou

Heb jij een favoriete geur of eentje waar je een andere geur mee afwisselt?

“Een geur is een heel persoonlijke ervaring. Ik hou ervan om verschillende geuren tijdens verschillende periodes in mijn leven te dragen, afhankelijk van mijn stemming of de situatie waarin ik me bevind. Het is een final touch die echt het verschil maakt en ik hou van het speelse kantje van dat ritueel.”

Met welk product leer je Acqua di Parma het beste kennen?

“Dé iconische Acqua di Parma-geur en onze bestseller is Colonia. Daarmee begon in 1916 de geschiedenis van Acqua di Parma. Sindsdien is het een tijdloze klassieker, die erbovenuit springt door zijn frisheid.”

09_COLONIA_PURA_LINE
4
Foto © Acqua di Parma

Hoe zou je de houding omschrijving die Italiaanse vrouwen hebben tegenover beauty in het algemeen en vervolgens specifiek tegenover parfum?

“Italiaanse vrouwen ademen beauty, het zit in hun DNA. Ze weten perfect wat ze willen en nodig hebben om hun huid te verzorgen en er prachtig uit te zien. Ze zijn nieuwsgierig en staan open voor nieuwigheden en innovatie, ze houden van natuurlijke ingrediënten, authentieke producten met een echt verhaal. Ze zijn heel trouw aan parfums en geuren maken deel uit van hun cultuur en dagelijkse routine. Geuren dienen als accesoire bovenop hun persoonlijke stijl. Op die manier voelen ze zich speciaal, uniek, begeerd en kunnen ze hun persoonlijkheid uiten.”

Hoe slaag je erin steeds je stempel op het merk te behouden?

“Acqua di Parma is als een juweel en bezit nog steeds de capaciteit om zich uit te drukken. Alle veranderingen die ik doorvoer, hebben als doel die capaciteit los te maken. Terwijl ik trouw blijf aan het DNA, probeer ik het merk naar een hoger niveau te tillen en zorg ik ervoor dat dit prachtige, Italiaanse verhaal zich ontwikkelt tot een wereldwijd succes dat van wereldwijd belang is.”

De Colonia Pura-lijn is nu te koop de adviesprijzen liggen tussen de € 38 (Hair & Shower Gel) en € 143 (180ml).




Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest

Nieuw boek Tiany Kiriloff: gesigneerd


Shop now
Wedstrijden
Agenda



Win de HP ENVY Photo 7830 printer en HP Instant Ink

Deelnemen


Win een Atelier Veritas Box

Deelnemen

Guest editor

Eline Starink

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Sponsored
Wedstrijden


Win de HP ENVY Photo 7830 printer en HP Instant Ink

Deelnemen


Win een Atelier Veritas Box

Deelnemen
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo