Array
(
    [type] => 8
    [message] => Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE
    [file] => /mnt/belmodo-web/websites/belmodo.be/www/cms.translate.php
    [line] => 5
)
Interview-drykorn - Artikel - Belmodo

Let's meet up with Drykorn

F
News

6

Naar aanleiding van de SS17-collectie van Drykorn mochten wij Marino Edelmann interviewen. Benieuwd waarvoor het label staat? Lees dan snel verder!

Drykorn

In 1996 werd het Duitse Drykorn opgericht en imiddels is het label uitgegroeid tot een modelabel dat wereldwijd gekend is. Het merk wordt gekenmerkt door kwaliteitsvolle stoffen, een hoog niveau en collecties die fashion-forward zijn. Zelfvertrouwen, individualiteit en authenticiteit zijn kernwaarden van de Drykorn-look waarin mannen en vrouwen mogen leven en beleven.

Hoe onderscheid Drykorn zich van andere merken? Wat zijn de basiselementen van een Drykorn-look? Waar haalt het label zijn inspiratie voor het ontwerpen van hun collecties? Lees snel verder, want Belmodo had de kans om Marino Edelmann, International PR en Marketing manager voor Drykorn te interviewen. 

6
Foto © Drykorn

Wat onderscheid jullie merk van de rest?

"Eerst en vooral proberen we de focus te leggen op de kwaliteit van onze kledij zonder dat het onbetaalbaar wordt. Dat is één van de belangrijkste dingen voor ons! We werken niet echt vanuit ons merk maar meer vanuit onze producten. Dit wil zeggen dat we onze naam niet voor alle andere dingen plaatsen. We willen innovatieve producten maken en we houden ons niet echt aan bepaalde regels. Als we zin hebben om vooral denim te gebruiken, dan doen we dat ook gewoon! We geven onszelf de vrijheid om in een bepaalde richting te gaan waar wij van denken dat die interessant is voor onze klanten."

Wat is jullie visie?

"We willen dat onze kledij gedragen kan worden op elk moment in je leven. We zien onszelf als een soort van 'garderobecollectie', wat wil zeggen dat elk kledingstuk geschikt moet zijn voor elk event of gebeurtenis waar onze klant heen moet."

Wat typeert Drykorn?

"We nemen onszelf niet te serieus, denk ik. We proberen in elke campagne te laten zien wat we doen. We doen niet alsof mode een soort van wetenschap is, maar voor ons draait mode rond plezier en je eigen persoonlijkheid definiëren. Het gaat niet om oppervlakkige schoonheid wel om welke elementen jouw mooi maken. Hoe je denkt, wat je doet, waar je voor staat, … dat is de schoonheid van een persoon!"

"Hoe je denkt, wat je doet, waar je voor staat, … dat is de schoonheid van een persoon!" - Marino Edelmann
6
Foto © Drykorn
6
Foto © Drykorn
6
Foto © Drykorn

Wat zijn de basiselementen van een Drykorn-look?

"Een van onze basiselementen is de broek. Het is één van de stukken waar we ons echt op focussen, en we hebben dan ook een groot aanbod aan broeken in onze collecties. Het maakt niet uit of het nu een skinny jeans is, een palazzo broek of wat dan ook, everyone needs a good pair of trousers!"

Waar halen jullie je dagelijkse inspiratie?

"We reizen heel erg veel! Meestal zijn we ‘on the road’ en reizen we van Milaan naar Hong Kong tot Los Angeles. We putten ook heel veel inspiratie uit de Instagram-accounts die we volgen. De invloed van social media is tegenwoordig enorm groot en daar maken we zeker ook gebruik van!"

Jullie zitten verspreid over heel de wereld, hoeveel shops hebben jullie ondertussen en waar vinden we jullie in België?

"België is eigenlijk één van onze nieuwste vestigingen! Momenteel hebben we een showroom in Antwerpen waar we onze kledij tentoonstellen. Wereldwijd hebben we ongeveer 1200 klanten, die bevinden zich vooral in het centrum van Europa, maar we hebben ook klanten in de U.S., Scandinavië en Azië."

Voor de FW16 collectie kozen jullie om te werken met invloeden uit het verleden. Hoe is Drykorn op dit idee gekomen?

"De seventies trend is super ‘hot’ tegenwoordig. We hebben deze trend gemixt met heel wat sportieve elementen, maar de jaren 70 is toch wel het hoofdelement van onze campagne. Het paste ook perfect bij de locatie in L.A. waar we de outfits geshoot hebben. Ik denk dat de combinatie van de jaren 70 look en het sportieve een ‘perfect match’ waren."

Drykorn zegt dat er in de FW collectie ruimte is voor ‘slechte smaak’, wat bedoel je daar juist mee?

"Er is geen specifieke trend die zegt hoe je garderobe eruit moet zien. De manier waarop je je kleed is voor iedereen anders en er is niets wat niet kan. Je kan de invloeden van de jaren 70 perfect combineren met invloeden van vandaag en dat maakt het net zo fijn en interessant. Wat 15 jaar geleden werd beschreven als ‘fout’ is nu terug helemaal in de mode!"

6
Foto © Drykorn

Drykorn gebruikt veel kleuren en prints voor de FW collectie, welke kleuren en en prints zijn hot voor de herfst en winter?

"We gebruikten veel beige, natuurlijke en roestkleuren. Maar uit onze verkoopcijfers, zien we wel dat blauw, olijf en rood zeer hot zijn."

Wat is de inspiratie voor de zomercollectie van 2017?

"Voor de zomercollectie blijven we in dezelfde richting denken als de FW-collectie. Mixen en matchen zoals jij het wil, just go for it! Voor de shoot gingen we naar het Noorden van Engeland en het heeft een soort van street vibe over zich. Het straatbeeld is heel erg aanwezig en dat maakt het net zo leuk!"

Wat is dé kleur van de volgende zomer?

"Voor de vrouwen is het vooral rood, de mannen komen perfect weg met alle soorten blauw!"

In love met de FW16 collectie? Haast je naar één van de winkels in België waar ze Drykorn verkopen en bemachtig je lievelingsitem! 

Geschreven door Lieselot Luykx



Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest
Wedstrijden
Agenda



Win een assortiment Côte d'Or pralines

Deelnemen


Win een Dyson Supersonic haardroger

Deelnemen


Win een duoticket voor de Buddha to Buddha x Belmodo Shopping Night

Deelnemen


Win een Reverse-ketting van Swarovski t.w.v. €199

Deelnemen


Win een lingeriesetje van Passionata

Deelnemen

17.12.2016 - 19.12.2016

O'Rèn Stock & Sample sales

17.12.2016 - 18.12.2016

13e editie van Jong Bloed

Ontdek meer

Guest editor

Elodie Ouédraogo & Olivia Borlée

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Wedstrijden


Win een assortiment Côte d'Or pralines

Deelnemen


Win een Dyson Supersonic haardroger

Deelnemen


Win een duoticket voor de Buddha to Buddha x Belmodo Shopping Night

Deelnemen


Win een Reverse-ketting van Swarovski t.w.v. €199

Deelnemen


Win een lingeriesetje van Passionata

Deelnemen
Agenda

17.12.2016 - 19.12.2016

O'Rèn Stock & Sample sales

17.12.2016 - 18.12.2016

13e editie van Jong Bloed

Ontdek meer
Sponsored
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo