5

Gezondheid na de maaltijd

F
News

09.08.2014
Geschreven door SUPERVET - Eline Gijselings

Gezondheid stopt niet na de maaltijd! Net als roken na het sporten, is gezond eten zonder een gezonde geest nogal tegenstrijdig.

Als je kiest voor een job in de PR weet je dat je te maken krijgt met stress, chaos en onregelmatige uren. Omdat je niet heel de dag kan rondlopen als een kip zonder kop en focus ten allen tijde belangrijk is, ben ik begonnen met yoga

Meer bepaald ben ik begonnen met het lezen Goedele Leyssens boek: Boost! Dit doeboek staat boordevol tips en tricks om net datgene te bereiken wat jij wil. Wil je meer energie, ontspanning, detoxen of gewoon aan je prachtige yoga glow werken? Dan heeft Goedele tal van efficiënte yoga- en meditatieoefeningen. 

Gezondheid na de maaltijd
5
Foto © Eline Gijselings

De reden dat ik zo verknocht ben aan Boost, is dat Goedele de link legt van yoga naar voeding en lifestyle. Het is als het ware een boek met een holistische aanpak. Daarenboven worden alle tips getoetst aan tijd, want dan is het duurzaam. Heb je 5 à 10 minuten vrij? Dan kan je al heel wat oefeningen doen. 

De yogastijl waarin Goedele gespecialiseerd is heet Kundalini. Kundalini kent een open vorm van communiceren. Het is niet zweverig en geeft duidelijk aan ‘waarom’, ‘waarvoor’ en ‘hoe’ je de oefeningen moet doen. Het steunt vooral op een onderwijzende vorm en heeft een meteen waarneembaar effect. Het is dan ook niet verwonderlijk dat deze vorm van yoga voornamelijk wordt gevolgd door journalisten, modellen, zaakvoerders, en ook mensen zoals ik. Daarmee bedoel ik: mensen die niet een hele week in de fitness kunnen doorbrengen. Want eerlijk: ain’t nobody got time for that!  Bij Kundalini word je niet in een soort pretzelhouding gelegd maar leer je jezelf bewust worden van je lichaam en ademhaling.  

De onderstaande houdingen zijn mijn 3 lievelingsposes uit het boek! In het boek kan je een uitgebreide beschrijving vinden van het ‘hoe’ en ‘waarom’. 

Gezondheid na de maaltijd
5
Foto © Eline Gijselings

Van deze oefening kikker je letterlijk en figuurlijk op! In slechts 5 minuten sta je stevig met je benen op de grond en ben je klaar voor een nieuwe dag. 

Gezondheid na de maaltijd
5
Foto © Eline Gijselings

Ben je net als ik een stresskip, dan heb je wellicht nood aan deze oefening! Deze houding is goed voor je rug en hamstrings. Het duurt even voordat je net als Goedele met je neus je knieën raakt (laat staan je tenen aan kan raken), maar eens het je lukt voel je jezelf na 3 minuten al helemaal ontspannen. Als ik tegen een deadline aanloop doe ik deze oefening wel driemaal op een dag. 

Gezondheid na de maaltijd
5
Foto © Eline Gijselings

Deze oefening kan je altijd en overal doen! Het is goed voor je teint en het masseert je schildklier. Maar ik kan er ook lekker van ontspannen na een drukke dag. 

Meer info over het supervet boek van Goedele kan je vinden op haar website.




Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest
Last items

Belmodo Beach Bag with tassels


Shop now
Wedstrijden
Agenda



Win een duoticket voor WECANDANCE via Zalando

Deelnemen

04.03.2017 - 03.09.2017

Het Modemuseum Hasselt: Across Japan

17.05.2017 - 31.07.2017

Behold the Belgian Bunch

12.08.2017 - 13.08.2017

We Can Dance 2017

Ontdek meer

Guest editor

Tine en Fien Prophete

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Sponsored
Wedstrijden


Win een duoticket voor WECANDANCE via Zalando

Deelnemen
Agenda

04.03.2017 - 03.09.2017

Het Modemuseum Hasselt: Across Japan

17.05.2017 - 31.07.2017

Behold the Belgian Bunch

12.08.2017 - 13.08.2017

We Can Dance 2017

Ontdek meer
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo