4

Exclusief interview met de broers Detry van Catwalk

F
News

Het Belgische schoenenlabel Catwalk bestaat 25 jaar. Met de broers Junot en Gilles Detry aan het roer, is het merk klaar voor de volgende 25 jaar.

Catwalk is opgericht in 1990 door Stephan Detry. Vandaag nemen zijn zonen, Gilles (23) en Junot (20) Detry de fakkel over. De broers laten een frisse wind door het merk waaien, maar aan 1 ding veranderen ze niets. En dat is het eenvoudige succesrecept van Catwalk: de combinatie van fashion, kwaliteit en betaalbaarheid.

Lees hier het exclusieve interview met de broers.

Toen jullie jong waren, had jullie mama al een schoenenwinkel in Knokke, Ironie, en jullie papa al het bedrijf van Catwalk/Gimpex. Waren jullie van jongs af aan al bezig met fashion, en zelfs specifieker schoenen?

Gilles: "Ik ben altijd al bezig geweest met fashion, ik herinner me nog als kind dat ik meeging naar alle beurzen om te helpen met mijn ouders. Ook als kind keek ik al naar welke schoenen mijn klasgenoten droegen."

Junot: "Om eerlijk te zijn, van jongs af aan wist ik nog niet dat ik het in dit segment mijn leven zou maken. Het is eigenlijk door de passie en werklust van mijn ouders te zien, dat ik nieuwsgierig werd naar de modewereld en mij er dan ook volledig in gesmeten heb."

Junot en Gilles Detry
4
Foto © Catwalk
Junot en Gilles Detry
4
Foto © Catwalk

Junot, jij deed stage bij Sam Edelman in Saint-Tropez,  en een opleiding in New York. wat heb jij daaruit geleerd?

Junot: "In New York werd ik echt geconfronteerd met de real fashion world. Het was er voor mij een periode waarin ik heel veel heb geleerd op vlak van productkennis en marketing. In St.Tropez was ik verantwoordelijk voor de Sam Edelman pop-up shop. Daar werd er dan gefocust op verkooptechnieken als retailer en organisatie binnen de winkelmuren."

Hoe ziet een werkdag er uit bij jullie?

Gilles: "Het leuke aan onze job is dat die zeer gevarieerd is, nu we, in het verkoopseizoen, vooral veel vanuit de showroom werken, starten we om 8:30 met het overlopen van de agenda met de verschillende verkoopsleden. Daarna hebben we meestal erg veel klanten die de collecties komen aankopen. Daartussen moeten we ook onze e-mails behandelen, afspraken maken met klanten, en onze targets aanvullen. Aangezien de winkels open zijn tot ongeveer 19:00 zit onze werkdag er dus zeker niet vroeger dan dit uur op.

Junot: "Buiten het verkoopseizoen wordt er vaak gereisd, worden er collectiemeetings gehouden van andere merken en worden klanten opgevolgd. Dat reizen is vooral over heel Europa, aangezien wij met onze firma Gimpex Europese distributie doen. Maar ook China en de VS staan vaak op onze planning."

Junot en Gilles Detry
4
Foto © Catwalk

Waar vinden jullie de inspiratie?

Gilles: "Wij proberen alles te zien en naar iedereen te luisteren. Met al deze inputs gaan wij dan te werk. Deze inputs gaan van de vragen die we krijgen van onze klanten winkeliers, het lezen van modemagazines en het bestuderen van nieuwe trends via topdesigners tot opmerkingen uit onze vriendenkringen en sociale media."

Junot: "Ook door de vele reizen en contacten met mensen uit verschillende landen waarmee we samenwerken, worden wij wijzer en trachten wij zo onze collecties samen te stellen. Mensen zijn  steeds op zoek naar wat nieuws, iets hip, en dat toch fashion is. Dat proberen we te brengen."

"Wij zullen proberen de fantastische werkwijze van onze ouders verder te zetten en elke klant meer te geven dan wat er verwacht wordt." - Junot Detry

Wat doen jullie in jullie vrije tijd?

Gilles: "De vrije tijd die ons nog rest, rijd ik zeer veel paard. Ik rijd jumping op hoog niveau, waar ik vaak deelneem aan grote internationale wedstrijden in binnen- en buitenland."

Junot: "Ik tennis vaak en voetbal in een vriendenploeg. Daarnaast hou ik ervan om voor mijn broer te supporteren op zijn competities. Ook mijn vriendin en haar familie, die ook actief zijn in de paardensport, moedig ik maar al te graag aan op wedstrijden."

Wat zijn jullie toekomstdromen voor Catwalk?

Gilles: "We hopen vooral dat Catwalk een stabiel merk wordt dat zowel in binnen- en buitenland gekend zal staan voor zijn goeie kwaliteiten. We hopen dus dat Catwalk bij de marktleiders in hun segment zal horen. Daarbij is er hopelijk nog plaats voor een 2e lijn en misschien niet alleen schoenen."

Wil je meer weten over dit Belgisch label? Surf dan zeker eens naar de website.

14.02.2016
Geschreven door Lauren De Maere



Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest
Last items

Belmodo Beach Bag with tassels


Shop now
Wedstrijden
Agenda



Win een The Ritual of Hammam Set

Deelnemen


Win festivaltickets en een overnachting in Amsterdam met Buddha to Buddha

Deelnemen


Win de perfecte beach outfit via Zalando

Deelnemen


Win € 50 bij Petit Bateau én een Spotify Premium abonnement

Deelnemen

04.03.2017 - 03.09.2017

Het Modemuseum Hasselt: Across Japan

17.05.2017 - 31.07.2017

Behold the Belgian Bunch

01.07.2017 - 02.07.2017

Summerfestival

Ontdek meer

Guest editor

Jessie Van Osselt

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Sponsored
Wedstrijden


Win een The Ritual of Hammam Set

Deelnemen


Win festivaltickets en een overnachting in Amsterdam met Buddha to Buddha

Deelnemen


Win de perfecte beach outfit via Zalando

Deelnemen


Win € 50 bij Petit Bateau én een Spotify Premium abonnement

Deelnemen
Agenda

04.03.2017 - 03.09.2017

Het Modemuseum Hasselt: Across Japan

17.05.2017 - 31.07.2017

Behold the Belgian Bunch

01.07.2017 - 02.07.2017

Summerfestival

Ontdek meer
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo