3

Diesel lanceert collectie via Grindr

F
News

Diesel lanceert de lentecollectie 2016 op een niet zo alledaagse manier: via dating apps Grindr en Tinder, maar ook via websites als Youporn en Pornhub.

Creatief directeur Nicola Formichetti kwam op het idee om social media te betrekken bij de collectie. In de campagne wordt gebruik gemaakt van emojis en hashtags, én er is zelfs een speciale Diesel-emoji. Volgens Formichetti is ‘emoji’ de nieuwe universele taal.

Waarom dating apps en pornowebsites? De grote traffic was doorslaggevend.

Pornhub staat op nummer 64 in de lijst van meest bekeken websites ter wereld, YouPorn staat op nummer 174. Door te adverteren op deze websites bereik je in 1 klap een gigantisch groot publiek dat je nooit had kunnen bereiken met een advertentie in een modemagazine.

Collectie Diesel via dating apps en pornosites
3
Foto © Vice
Collectie Diesel via dating apps en pornosites
3
Foto © Another img

Misschien klinkt het allemaal wat bizar en vergezocht, maar modemerk Diesel is niet bang voor deze plekken: “We zijn geen high fashion, we zijn street”.

Diesel blijft nog steeds adverteren in magazines omdat die ook belangrijk zijn. Maar ze spelen wel in op de trend dat social media steeds belangrijker wordt.

14.01.2016
Geschreven door Lauren De Maere



Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest

Nu in de Boutique


Belmodo Fit Summit ticket



Shop now
Wedstrijden
Agenda



Win een paaspakket van HEMA t.w.v. € 50

Deelnemen


Win € 500 shoppingbudget bij JUTTU

Deelnemen


Win 1 jaar gratis water van SipWell

Deelnemen

16.02.2017 - 14.05.2017

Pierre et Gilles: Clair-obscur

04.03.2017 - 03.09.2017

Het Modemuseum Hasselt: Across Japan

10.03.2017 - 30.04.2017

BRITA, 50 years of ideas

Ontdek meer

Guest editor

Valérie Messika

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Sponsored
Wedstrijden


Win een paaspakket van HEMA t.w.v. € 50

Deelnemen


Win € 500 shoppingbudget bij JUTTU

Deelnemen


Win 1 jaar gratis water van SipWell

Deelnemen
Agenda

16.02.2017 - 14.05.2017

Pierre et Gilles: Clair-obscur

04.03.2017 - 03.09.2017

Het Modemuseum Hasselt: Across Japan

10.03.2017 - 30.04.2017

BRITA, 50 years of ideas

Ontdek meer
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo