Array
(
    [type] => 8
    [message] => Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE
    [file] => /mnt/belmodo-web/websites/belmodo.be/www/cms.translate.php
    [line] => 5
)
Breakfast-with-jeff-abrams - Artikel - Belmodo

Breakfast with JEFF ABRAMS

F
News

14

Exclusief interview: Meet the guy behind the brand RAILS

Jeff Abrams, de designer van het Californische merk Rails, was onlangs in België. Belmodo had de eer om naar zijn verhaal te luisteren én hem te overladen met vragen. Rails werd een goede 5 jaar geleden opgericht, is momenteel super hip en uitgegroeid tot lievelingsmerk van vele celebs. Het iconische item wat van Rails zo'n succes story maakt is definitely het geruite hemd dat we overal spotten. 

Lees hieronder het exclusieve interview met designer Jeff Abrams himself

14
Foto © Charlotte Hintjens

Hoe is dit succesvolle verhaal eigenlijk gestart? 

"Eigenlijk heel simpel, ik had één hoed en die wou ik verkopen. Niet zo gemakkelijk tot het in een goede vriend's winkel lag en plots een gevraagd item werd. Ze vroegen naar meer én naar kleding, dus maakte ik mijn eerste sweater. Ik dacht dat dit het einde betekende want mijn sweater kwam volledig twisted en met de rits langs de zijkant uit de was. Maar op een of andere manier vond iedereen het geweldig! Beetje bij beetje begon de collectie te groeien, werd de button down shirt gelanceerd en begonnen celebs ze te dragen."

14
Foto © Charlotte Hintjens
14
Foto © Rails

Veel beroemdheden dragen je designs. Welke verklaring heb je hiervoor? 

"Belangrijk om weten is dat wij heben nog nooit celebs betaald hebben om onze producten te dragen. Ze dagen out of nowhere op in een hemd van Rails. Misschien krijgen ze het van iemand? Who knows! Maar het feit dat ze het dragen zonder betaald te worden wil zeggen dat ze het oprecht leuk vinden."

Hoe voelt het als je celebs jouw producten ziet dragen? 

"Eerst dacht ik O M G... Maar ondertussen ben ik het zo gewoon en haal ik er meer voldoening uit wanneer ik een gewoon meisje op straat mijn kleding zie dragen dan someone famous."

14
Foto © Charlotte Hintjens
14
Foto © Rails
14
Foto © Rails
14
Foto © Coolspotters

Veel brands maken geruite hemden. Wat maakt die van Rails zo anders? 

"Ik wou iets speciaal, dus ging ik naar China en creëerde een stof die niemand anders toen maakte. En ja, er zijn er ondertussen veel die ons proberen kopiëren zoals Forever21 en Zara maar die zijn van mindere kwaliteit. De zachtheid van onze stof maakt ons uniek en voelt aan als cashmere. We proberen van ons product iets exclusievs te maken. Onze collecties liggen in grotere high-end stores zoals Neiman Marcus en Saks Fifth Avenue maar worden aangeboden aan een toegankelijke prijs waardoor we ook een breder publiek aanspreken. Klanten die normaal niet in deze winkels shoppen kunnen zo toch iets kopen."

14
Foto © Charlotte Hintjens
14
Foto © Rails

Wie is nu dé Rails girl? 

"We hebben een vrij breed publiek, van jonge meisjes die helemaal into bloggers zijn tot twenty-something girls en meer mature vrouwen zoals vriendinnen van mijn moeder. Elk van hen heeft een eigen manier van dragen. Zo draagt de oudere generatie het meer als een soort jasje boven een T-shirt terwijl jongere vrouwen het dragen als buttoned up hemdje met een leuke jeans."

14
Foto © Charlotte Hintjens
14
Foto © Rails

Was het altijd je droom om in de fashion industrie terecht te komen? 

"Toen ik opgroeide was ik enorm bezig met kunst. Ik was altijd al geïnteresseerd in schilder- en beeldhouwkunst en ook fotografie en mode heb ik altijd leuk gevonden. Toen ik begon wist ik dat ik een mix wou tussen creativiteit en business dus was fashion de perfecte manier om alles te combineren. Ik had toen totaal geen technische achtergrond maar begon gewoon. Al doende leer je, toch? En dat was voor mij het beste wat ik gedaan heb. Gewoon proberen, volhouden en geloven in je doel."

14
Foto © Charlotte Hintjens
14
Foto © Rails

Heb je nog advies voor jonge starters in de mode? 

"Soms moet je niet té hard proberen om iets extreem creatief of geks te doen. Je moet de juiste balans vinden tussen creativiteit en verkoopbaarheid en iets brengen wat mensen effectief willen dragen. Luisteren naar feedback is ook ontzettend belangrijk; doe research en praat over je idee met anderen."

"Toen ik startte wist ik niet waar mijn pad me zou brengen maar ik wist wat ik wou. Ik wist enkel nog niet hoe. Maar met mijn inner drive en mijn vertrouwen om iets te bereiken kon het niet anders dan slagen. Zelfs wanneer er obstakels zijn of mensen je waarschuwen voor problemen moet je in jezelf blijven geloven om succesvol te zijn." 

Geschreven door Charlotte Hintjens



Belmodo gebruikt cookies om uw surfervaring aangenamer te maken.
Lees meer over cookies of bekijk de algemene voorwaarden.

sluiten
Nederlands Français
Popular
Latest

Nu in de Boutique


Belmodo sweater



Shop now
Wedstrijden
Agenda



Win een assortiment Côte d'Or pralines

Deelnemen


Win een Dyson Supersonic haardroger

Deelnemen


Win een Reverse-ketting van Swarovski t.w.v. €199

Deelnemen


Win een lingeriesetje van Passionata

Deelnemen


Win een Kiehl’s x Jeremyville skincare pakket t.w.v. € 130

Deelnemen

17.12.2016 - 19.12.2016

O'Rèn Stock & Sample sales

17.12.2016 - 18.12.2016

13e editie van Jong Bloed

Ontdek meer

Guest editor

Elodie Ouédraogo & Olivia Borlée

Word Belmodo lover


Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in

Volg Belmodo

Wedstrijden


Win een assortiment Côte d'Or pralines

Deelnemen


Win een Dyson Supersonic haardroger

Deelnemen


Win een Reverse-ketting van Swarovski t.w.v. €199

Deelnemen


Win een lingeriesetje van Passionata

Deelnemen


Win een Kiehl’s x Jeremyville skincare pakket t.w.v. € 130

Deelnemen
Agenda

17.12.2016 - 19.12.2016

O'Rèn Stock & Sample sales

17.12.2016 - 18.12.2016

13e editie van Jong Bloed

Ontdek meer
Sponsored
Word Belmodo lover

Schrijf je in op de nieuwsbrief


Schrijf je in
Volg Belmodo